مسابقه نقاشی عاشورا برگزار می شود 

مسابقه نقاشی عاشورا برگزار می شود 

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
فهیمه برخان گفت: مسابقه نقاشی عاشورا یکی از برنامه های کانون فاطمیه به مناسبت ماه محرم است و ویژه گروه سنی کودکان برگزار می شود.

«فهیمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در تشریح برنامه های کانون فاطمیه در ایام محرم، گفت: مسابقه نقاشی عاشورا یکی از برنامه های کانون فاطمیه به مناسبت ماه محرم است و ویژه گروه سنی کودکان برگزار می شود.



مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج افزود: این مسابقه در آستانه عاشورا و به منظور آشنایی کودکان با واقعه عاشورا در نظر گرفته شده است و به صورت مجازی برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: والدین باید تصاویر نقاشی های کودکان خود را به گروه واتس آپ کانون ارسال کنند ما نیز پس از بررسی آثار دریافتی به بهترین نقاشی ها جوایزی اهدا می کنیم.


برخان ابراز کرد: طرح چله زیارت عاشورا یکی دیگر از برنامه های کانون است که هم زمان با اولین روز از دهه اول محرم آغاز شده و بر همین اساس روزانه توسط اعضای کانون یکبار زیارت عاشورا قرائت می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ماه محرم برگزاری مجالس عزاداری ویژه بانوان است که هر عصر با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار می‌شود.


وی اظهار کرد: این مجالس همراه با سخنرانی در باب فضائل امام حسین (ع) و هدف از قیام آن حضرت و همچنین مداحی برگزار می‌شود البته بخشی از سخنرانی به مباحث اخلاقی و احکام نیز اختصاص دارد.


برخان اضافه کرد: هم زمان با اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد و ان شاءالله سعی داریم مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی را نیز با رعایت این نکات برگزار کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج یادآور شد: فضاسازی فاطمیه و محله متناسب با ماه محرم نیز توسط بچه های مسجدی کانون در آستانه ورود به این ماه انجام شده است و برای حفظ سلامت عزاداران تاکید شده حتما با ماسک وارد مجلس عزای امام حسین (ع) شوند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.


وی در خاتمه، عنوان کرد: تهیه و توزیع ماسک در بین عزاداران حسینی و ضدعفونی کردن مکان برپایی مجلس عزاداری قبل و بعد از مراسم از دیگر برنامه های کانون در ماه محرم است.

پایان پیام/ 586